دسته‌بندی نشده

خرید اسپری زعفران با کیفیت ایرانی اصیل آروکو

در این مقاله قصد داریم تا شما را با خرید اسپری زعفران با کیفیت ایرانی اصیل آروکو آشنا کنیم.
شرکت آروکو بیش از ده سال سابقه فعالیت در حوزه تولید و صادرات زعفران دارد.
این تیم، با ارائه بهترین خدمات و گسترش شرکت خود در زمینه فراورده‌های زعفران، بهترین کیفیت را با ضمانت کامل به مشتریان خود ارائه دهد.

آشنایی با زعفران اصیل ایرانی

در این بخش قصد آشنایی با زعفران اصیل ایرانی را داریم و بدانیم که زعفران چیست؟ زرپران یا همان زعفران گیاهی گران‌قیمت با عطر و بوی منحصر‌فرد و خوشمزه و همچنین رنگ فوق العاده‌ای که به غذا می‌دهد معروف است. این محصول با ارزش دارای گلبرگ های 6تایی به رنگ بنفش می‌باشد که در میان این گلبرگ ها سه یا به ندرت 4 شاخه نازک قرمز یا سرخ رنگ به وجود می‌آید. همچنین در آب هوای گرم و خشک کاشت میشود که ‌بیشترین مقدار کشت زعفران در خراسان جنوبی و رضوی می باشد.

همچنین ایران نیز یکی از بزرگترین صادرکننده های زعفران در جهان شناخته شده است که حتی 99% سهم بازار های جهانی رو به خود اختصاص داده است. از آن سوءکشور چین یکی از بزرگترین وارد کنندگان زعفران است. شاید برای شما جالب باشد که بو و چاشنی معرکه زعفران بخاطره ماده شیمیایی به نام سافرانال بوده و همچنین رنگ اصلی زعفران اصیل ایرانی یعنی رنگ نارنجی آن بخاطر ماده شیمیایی به نام کروسین است.

در ادامه با ما همراه باشیم تا بیشتر با انواع زعفرانی ایرانی آشنا شویم:

انواع زعفران مرغوب ایرانی

در این بخش قصد داریم که با انواع زعفران مرغوب ایرانی آشنا شویم و بدانیم که شاخصه شناخت هر کدام از انواع زعفران چیست و چه ویژگی هایی دارند. هر رشته از زعفران از دوقسمت مختلف تشکیل شده‌است که شاخصه مهمی در تشخیص انواع آن است:

  • بخش اول آن معروف به کلاله که شامل قسمت قرمز رنگ است.
  • بخش دوم آن معروف به خامه که شامل قسمت سفید رنگ است.

 انواع زعفران ایرانی شامل:

  1. زعفران دسته یا دخترپیچ
  2. زعفران پوشال
  3. زعفران سرگل
  4. زعفران نگین

تفاوت و آشنایی با انواع زعفران

خرید اسپری زعفران با کیفیت ایرانی اصیل

در این قسمت می خواهیم به صورت خلاصه، انواع زعفران را شرح‌داده و توضیحات لازم را بیان کنیم تا شما با آنها بهتر و بیشتر آشنا شوید.

  1. زعفران دسته یا دختر پیچ:

همانطور که در بخش آشنایی با زعفران متوجه شدیم زعفران از دو بخش قرمز و زرد تشکیل شده که در زعفران دسته یا دختر پیچ قسمت قرمز و زرد شاخه ها باهم قرار دارد و در نحوه بسته بندی ان زعفران دست نخورده است. شاخه های زعفران دسته به صورتی است که 70 درصد بخش آن را قسمت قرمز رنگ و 30 درصد آن را قسمت زرد رنگ تشکیل داده است و همچنین در چینش این شاخه ها یا همان کلاله ها قسمت خامه یا همان قسمت سفید رنگ از کلاله جدا نمیشود. دسته کردن و چینش این نوع از زعفران به دو روش یعنی یک سویه و دوسویه انجام میپذیرد. در دسته یک سویه قسمت خامه ها و کلاله ها بر روی هم قرار دارند ولی در روش دوسویه کلاله ها در دو سمت و قسمت خامه وسط دسته قرار دارد.

  • زعفران پوشال:

در این از نوع زعفران قسمت سفید رنگ یا همان خامه از زیر گلبرگ جدا میشود که در این حالت حدود 1-3 میلی‌متر آن خامه باقی خواهد ماند. به دلیلی به این نوع از زعفران پوشال میگویند که قسمت پایین کلاله کمی سفیدی یا زردی به چشم میخورد و شکل پوشال مانند به خود میگیرد. زعفران پوشال به دو نوع قلمدار و معمولی شناخته میشود و همچنین این نوع از زعفران بر اساس فرخوردگی کلاله، درشتی و مقدار خامه متصل به آن در 1 تا 3 درجه بندی میشود. به زعفرانی که دارای کلاله های درشت و صاف، بدون فرخوردگی و همراه با خامه کمتری باشد پوشال قلمدار و به زعفران پوشالی که داراری کلاله های معمولی و فرخورده و خامه بیشتری که به چشم بیاید زعفران پوشال معمولی گفته‌میشود.

در نظر داشته باشید که شرکت آروکو سال های زیادی در قسمت ارزیابی کیفی زعفران ها خدمت ارائه داده‌است و همواره سعی دارد که بهترین نوع از زعفران را به مشتریان خود ارائه کند. شما میتوانید برای خرید زعفران و انواع آن همچنین خرید اسپری زعفران باکیفیت اصیل ایرانی به سایت آروکو مراجعه نمایید.

  • زعفران سرگل:

زعفران سرگل یا زعفران تمام قرمز یکی از بهترین نوع های زعفران موجود در بازار های جهانی و در داخل ایران است که مصرف کنندگان میتوانند به راحتی از روی ظاهر شاخه زعفران که به صورت کلاله های درشت و بدون وجود قسمت سفید رنگ یا همان خامه قابل شناسایی است. این نوع از زعفران نسبت به ضخامت کلاله، ریز یا درشت بودن آن و حتی وجود نرمه و شکستگی کلاله ها درجه بندی و قیمت گذاری میشود.

  • زعفران نگین:

بهترین نوع زعفرانی که میتوانیم به شما پیشنهاد بدهیم زعفران نگین است که با ظاهری عالی و طعم و بوی منحصر به فرد خود شناخته میشود. در این نوع از زعفران کلاله ها کاملا سالم بوده و هر سه شاخه بهم متصل هستند و شاخه ها نیز سالم و بدون فرخوردگی هستند. تمامی این موارد باعث‌شده که ظاهری عالی و به همین نسبت قیمت بالاتری دارد. ولی ترجیح عموم مردم خرید زعفران سرگل است یک طعم یکسانی با زعفران نگین دارد و به همان نسبت ارزان تر نیز است.

حال که با انواع زعفران یاکیفیت و اصیل ایرانی آشنا شدیم قصد داریم تا شما را با یکی از فراوده های زعفران یعنی اسپری زعفران آشنا کنیم:

اسپری زعفران با کیفیت اصیل ایرانی

اسپری زعفران را می‌توان جزو یکی از فراورده های زعفران نام برد. مهم ترین شاخصه ای که باید در انتخاب اسپری زعفران در نظر داشت اصل بودن آن است که در این میان بعضی از شرکت های نامعتبر با اضافه کردن رنگ خوراکی به جای زعفران در اسپری استفاده می‌کنند. از اسپری زعفران در مصارف غذایی مانند خورشت ها، خوراک ها و برنج استفاده می‌کنند و همچنین در تهیه انواع بستنی و تزیین شله زرد مورد استفاده قرار میگیرد.

خرید اسپری زعفران اصیل از آروکو

ما در شرکت آروکو قصد داریم همواره بهترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها را به مشتریان ارائه دهیم همچنین ما برخلاف بعضی از شرکت ها که برای کم کردن قیمت از رنگ های خوراکی در محصولات خود استفاده میکنند، برای ساخت تمامی فراورده های زعفرانی خود از زعفران درجه یک ایرانی استفاده می‌کنیم. اسپری زعفران در شرکت آروکو به منظوری راحتی مشتریان به دو صورت عمده و تکی و همچنین در وزن های 80 میلی و 110 میلی ارائه میدهیم. شما برای خرید اسپری زعفران باکیفیت ایرانی اصیل میتوانید به سایت آروکو مراجعه کنید و از کارشناسان و مشاوران ما به صورت رایگان مشاوره دریافت نمایید.

در انتها، برخی از محصولات برند آروکو که توسط تیم بازرگانی متین در بازار داخلی و خارجی عرضه می شود، ذکر خواهد شد.

  • انواع زعفران در بسته بندی های کیلویی
  • زعفران های بسته بندی در اوزان گرمی و مثقالی
  • انواع خشکبار مانند زرشک و پسته
  • نبات های سفید و زعفرانی
  • انواع دمنوش های گیاهی
  • میوه جات خشک و شکراندود
  • فرآورده های زعفرانی مانند اسپری و شربت زعفرانی
  • و …

با ما مرغوبترین محصولات را با بهترین کیفیت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *